Pengikut

Hadith Hari Ini

Masihkah Wujud Abu Jahal Versi Moden?

Salam Maulidurrasul diucapkan kepada semua pengunjung blog Fiqh Semasa ini. Mudah-mudahan kita sentiasa melaksanakan apa yang dibawa oleh junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Alhamdulillah, di negara kita sambutannya cukup meriah sekali. Pelbagai program telah dirancang sehinggakan sebulan Rabiulawwal ini begitu padat dengan aktiviti. Di masjid dan surau dianjurkan juga pelbagai aktiviti termasuklah kuliah yang berkisar keagungan dan kemuliaan Nabi Muhammad S.A.W. Alhamdulillah cukup meriah!!!!!

Perkara yang paling penting yang perlu ditekankan ialah sejauhmana penghayatan kita terhadap ajaran yang dibawa oleh Nabi Muhammad S.A.W. Tiada gunanya menyambut maulidurrasul tetapi menjadi penentang ajaran Rasullullah sebagaimana Abu Jahal yang meraikan kelahiran Nabi Muhammad S.A.W dengan mengorbankan beratus ekor unta tetapi akhirnya menjadi penentang utama ajaran yang di bawa Nabi Muhammad S.A.W. Mudahan Allah S.W.T menghindarkan kita daripada bersikap seperti Abu Jahal ini.

Dikesempatan ini, saya menyeru kepada diri saya dan keluarga saya serta semua, marilah sama-sama kita menjunjung sunnah Nabi SAW dan dipraktikkan dalam kehidupan seharian kita semua. Dan sunnah yang terbesar ialah mewujudkan daulah Islamiyyah. Mudahan kita semua termasuk dikalangan manusia yang mendapat syafaat Nabi Muhammad S.A.W di Mahsyar kelak dan bukannya manusia yang tidak diakui sebagai ummatnya.

Akhirnya, marilah sama-sama kita meraikan sambutan ini dengan menghadiri segala program ilmu yang dianjurkan. Perlu diingat sambutan memperingati Nabi Muhammad S.A.W bukan hanya pada tanggal 12 Rabiulawwal semata-mata tetapi setiap detik dan ketika. Mudahan kita semua mendapat rahmat Allah S.W.T.

0 ulasan:

Catat Ulasan