Pengikut

Hadith Hari Ini

Jawatan Kosong ,Diperlukan Segera!!!!!!!

Kemasukan segera!!!!!
Tiada Had Kekosongan!!!!!!
Memerlukan Seramai Mungkin!!!!!


Kepada semua muslimin/muslimat yang berkelayakan anda semua digalakkan untuk mengisi kekosongan jawatan yang tersebut di bawah ini. Penyertaan anda adalah sangat-sangat dialukan.

Butirannya adalah seperti berikut:

Jawatan: Pejuang Islam
Majikan: Allah SWT
Kemasukan: Segera
Gaji : Berdasarkan Keikhlasan dan istiqamah
Taraf: Tetap(sepenuh masa)
Penempatan: Tidak terhad
Bidang Kerja: Tidak terhad

Syarat-Syarat Permohonan:
Ikhlas
Istiqamah
Sabar
#Syarat-syarat lain akan dipantau dari semasa ke semasa.

Sesiapa yang berminat bolehlah memohon segera. Pengisian jawatan adalah segera. Sebarang kemusykilan sila hubungi al-Quran, al-Sunnah, Ijmak dan Qiyas.

Ulasan Pengiklan:

Kepada semua, macam mana ? Dah antar resume nak mohon jawatan ke? Harap-harap semua berminat dengan jawatan tersebut.hehe
Sahabat sekalian, sebenarnya semua diantara kita ini adalah bertanggungjawab untuk menjadi pejuang kepada agama Islam ini. Tiap-tiap diantara kita bertanggungjawab. Disini saya perincikan maklumat mengenai item-item diatas.

a)Kemasukan Segera:
Sesungguhnya kekuatan Islam adalah bergantung kepada kekuatan umatnya. Islam amat memerlukan pejuang-pejuang yang sanggup memperjuangkan agama yang suci setiap masa dan secara segera.

b)Tiada Had Kekosongan:
Jawatan Pejuang-Pejuang Islam ini tiada had kekosongannya. Islam memerlukan seramai mungkin para pejuang untuk menyampaikan dakwah dan risalah Islam ini. Permohonannya dibuka sepanjang tahun.

c)Jawatan: Pejuang Islam
Nama jawatan yang diberikan adalah Pejuang Islam. Jawatan pejuang Islam ini mampu dimiliki oleh semua orang yang berminat. Tiap-tiap kita adalah pejuang Islam.

d)Majikan: Allah SWT
Sebagaimana yang kita ketahui, Islam adalah agama yang diwahyukan oleh Allah SWT kepada Nabi Muhammad dan disampaikan kepada manusia. Manusia juga diciptakan oleh Allah SWT. Dalam Islam, segala kerja buat dan kelakuan kita adalah kerana Allah SWT. Baik solat kita, politik kita, ekonomi kita, sosia kita , semuanya kerana Allah SWT. Oleh itu, perkhidmatan kita untuk Islam juga adalah semata-mata kerana Allah SWT. Apa kerja pun mesti kerana Allah SWT.

e)Gaji : Berdasarkan Keikhlasan dan istiqamah
Dalam perjuangan Islam ini, segala kebaikan yang diperolehi dan bakal diperolehi hanya Allah SWT yang mengetahuinya. Apa yang penting, hidup kita sentiasa dalam keadaan diredhoi Allah SWT. Namun begitu, dalam perjuangan ini keikhlasan dan istiqamah amat penting agar segala tindakan kita diterima Allah SWT.

f)Taraf: Tetap(sepenuh masa)
Dalam perjuangan Islam juga, tiada istilah part time. Tetapi perjuangan Islam adalah sepenuh masa. Dalam usaha untuk menyampaikan kebenaran Islam itu tidak terhad pada sesuatu masa sahaja bahkan dalam keadaan dan apa jua situasi sekalipun.

g)Penempatan: Tidak terhad
Begitu juga kerja-kerja Islam ini tidak hanya terhad kepada sesuatu tempat atau keadaan sahaja. Tetapi merangkumi semua tempat dan keadaan. Di mana sahaja kita berada risalah Islam mesti disampaikan dan ditegakkan semampu mungkin.

h)Bidang Kerja: Tidak terhad
Dalam usaha untuk menyebarkan Islam ini, ianya merangkumi pebagai metod yang boleh diaplikasi. Lakukan apajua bentuk asalkan ianya mampu membantu menyampaikan kefahaman Islam kepada masyarakat. Contohnya: blogger. Ini juga adalah merupakan wasilah dalam menyampai kerja-kerja Islam asalkan sesuatu yang ditulis itu menguntungkan Islam.

Syarat-Syarat Permohonan:

a)Ikhlas
Sebagaimana yang kita ketahui keikhlasan adalah merupakan prasyarat utama yang menjamin sesuatu yang dilakukan diterima Allah SWT. Lebih-lebih lagi dalam perjuangan Islam yang mulia ini, amat-amatlah memerlukan keikhlasan yang sangat baik. Menyertai perjuangan Islam bukan bertujuan mengumpul pangkat dan kekayaan, tetapi mencari keredhaan Allah SWT.

b)Istiqamah
Istiqamah amat penting dalam perjuangan Islam. Bagi mereka yang ikhlas sahaja yang mampu untuk istiqamah dalam perjuangan ini. Bagi mereka yang berjuang bukan kerana Allah SWT, maka mereka tidak akan mampu istiqamah dalam perjuangan mereka. Berapa ramai manusia yang tidak memperolehi jawatan, kekayaan, pangkat dan kedudukan akhirnya akan melupakan perjuangan Islam yang suci. Itulah hasil ketidakikhlasan yang menyebabkan mereka tidak istiqamah dalam perjuangan.

c)Sabar
Dalam perjuangan Islam ini, sesungguhnya para pejuang akan berhadapan dengan pelbagai dugaan dan rintangan. Rintangan itu adakalanya ringan dan adakalanya sangat berat untuk dihadapi. Namun bagi mereka yang bersabar, ujian itu akan dihadapi dengan tenang bahkan mampu menguatkan keimanan mereka serta semangat mereka untuk menegakkan Islam. Hendaklah diingatkan, bahawa dalam perjuangan Islam ini, para pejuang pasti akan diuji. Jika seseorang yang mengaku berjuang Islam tetapi belum diuji, maka perlu disemak atau dilihat kepada beberapa perkara. Pertamanya, benarkah perjuangan tersebut perjuangan Islam. Jika ianya bukan perjuangan Islam, maka sudah tentu anda tidak diuji. Jika memang benar, perjuangan itu perjuangan Islam tetapi anda belum diuji, maka lihat perkara yang kedua iaitu, sejauhmana penglibatan anda dalam perjuangan Islam. Adakah sekadar berjuang ditepi-tepian saja? Takutkan hilang jawatan? Kedudukan? Dan sebagainya. Jika demikian, sudah pasti anda tidak diuji. Kerana apa? Kerana belum memenuhi syarat perjuangan Islam iaitu, perjuangan yang benar-benar perjuangan Islam dan penglibatan yang menyeluruh dalam perjuangan Islam.

Sekian, moga ada manfaatnya.

1 ulasan:

Faarihin berkata...

Alhamdulillah.. jawatan yang memang saya idam2kan.. tapi.. masih belum cukup kuat untuk menyandangnya.. (TT__TT)

Catat Ulasan