Pengikut

Hadith Hari Ini

Pasar Siti Khadijah


Cara bijak untuk meneliti kehidupan di sebuah bandar di Malaysia ialah dengan melawat pasar tempatannya yang menjadi nadi kehidupan setiap bandar. Pasar Siti Khadijah dinamakan sempena isteri pertama Nabi Muhammad yang merupakan seorang ahli perniagaan. Nama yang sesuai untuk sebuah pasar yang mana penjaja di dalamnya kebanyakannya terdiri dari kaum wanita.

Terdapat sesuatu untuk semua orang yang berkunjung ke pasar ini dari hasil tanaman segar hingga kraftangan dan kuih-muih tradisional. Ianya juga menggambarkan budaya dan cara hidup di Kelantan yang penuh dengan warna, bau dan bunyi yang unik milik penduduk di situ.

Tips
Pelawat digalakkan mengambil gambar di sini tetapi sekiranya anda ingin mengambil gambar potret pastikan anda meminta kebenaran dari empunya badan terlebih dahulu.

Pengangkutan
Jalan Kaki atau Teksi
Pasar Siti Khadijah (Central Market) terletak di Jalan Hulu.


Talian Untuk Dihubungi
Untuk maklumat lanjut, sila hubungi Pejabat Pelancongan Negeri Kelantan di talian : +609-747 7520/ 7554. Faks: +609-747 8010

Penginapan
Kota Bharu menawarkan pelbagai jenis tempat penginapan samada asrama pengembara yang ringkas atau hotel mewah bertaraf 4-bintang.

Sumber: Sini

0 ulasan:

Catat Ulasan