Pengikut

Hadith Hari Ini

Disapa Gay Melayu Kristian

Cerita ni seingat aku pada tahun 2005. Masa tu aku berada di stesen bas Puduraya untuk balik ke Kedah. Masa aku baru ja lepas SPM. Sementara nak tunggu bas sampai aku pun duk lepak-lepak kat kerusi panjang yang disediakan kat situ. Tengah duk lepak-lepak tiba-tiba datang seorang lelaki menyapa aku. Dia bersalam dan memperkenalkan dirinya. Tapi namanya aku dah tak ingat maklumlah dah dekat 5 tahun. Orang tu pun nampak biasa ja.Tanya aku nak kemana dan dari mana. Lebih kurang macam tu la. Dalam hati aku kata orang ni tak reti-reti nak berenti bercakap ka. Macam-macam soalan la pulak.


Tiba-tiba secara muka tak malu dia cakap dia gay. Aku gelabah jugak la. Dah la kat bandar besar macam tu. First tima plak tu datang Kuala Lumpur. Tapi aku pandai-pandai la sembunyikan kegelabahku. Lelaki tu cakap dia suka kat aku. Aku dah mula geli gelemang(jijik yang amat sangat dengan perangai dia) dah. Aku macam biasa la dah mula tak layan dah apa yang dia cakap. Pastu, dia mengaku dia seorang kristian. Dalam hati aku berkata,"ikut mu la,aku orang Islam".

Secara tak semena-mena dia keluarkan kad pengenalan dia kat aku. Gila ka apa. Dia ingat aku ni Kastam, ka Polis yang duk tangkap pendatang tanpa izin tu. Sebab dia dah tunjuk aku pun baca la nama dia. Terkejut kucing(beruk teruk sangat) aku bila tertera namanya sebagai nama orang Islam dan memamg tertera perkataan Islam pada kad pengenalannya. Ya Allah rupa-rupanya orang ni telah murtad. Mngucap panjang aku.

Jadi, tanpa berlengah panjang aku pun bangun dari situ. Sebenarnya aku dalam ketakutan jugak. Maklumla masa tu masih terlalu muda. Dalam 18tahun macan tu la. Masa aku berlalu dari situ, dia sempat nak bagi kad dia kat aku. Tapi aku tak ambik pun.Dia nampak terkejut jugak dengan tindakan aku.

Pembaca sekalian,point utama yang saya nak ceritanya ialah betapa teruknya generasi muda kita hari ini. Agama jadi bahan mainan. Dia ingat agama Islam tu mak bapak dia buat ka apa. Walaupun kisah ni dah lama, tapi bila memikirkan, dapat kita lihat betapa rapuhnya iman. Astaghfirullah. Wahai sahabat-sahabat sekalian peliharalah iman kita. Kerna nikmat yang paling besar dan paling berharga ialah nikmat iman dan Islam. Betapa untungnya kita, Allah pilih kita jadi orang Islam dan beriman. Jadi bajai iman dan Islam yang ada dalam diri kita agar terus subur.

Dalam kehidupan kita, janganlah kita jauhkan diri kita dengan Islam. Apa saja yang kita buat mestilah dalam kawalan dan lingkungan agama Allah yang suci ini. Baik dalam bidang ekonomi, politik, pentadbiran, kehidupan berkeluarga dan sebagainya, mestilah ikut cara Islam. Jangan jadikan Islam ikut kita. Islam yang Allah ciptakan ini amat sempurna dan bersifat menyeluruh merangkumi kehidupan dunia dan akhirat. Yakin dan percayalah hanya Islam yang mampu menyelesaikan segala kemelut dalam masyarakat kita.

Jadikanlah segala apa yang diceritakan tadi sebagai pengajaran dalam kehidupan kita. Saya yakin kisah ini mungkin juga pernah dialami oleh orang lain. Peliharalah iman dan Islam yang ada dalam diri kita.InsyaAllah, jika kita hidup bepandukan kepada Islam maka kehidupan kita akan selamat dunia dan akhirat.

catatan: Ini adalah kisah benar dan diadaptasi dalam bentuk penulisan. Harap maaf sebab membahasakan diri ini sebagai 'aku'. Itu adalah teknik saya dalam menceritakan pengalaman saya.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

astagfirullahalazim masyarakat sekarang...

ann ruqhilda berkata...

ya allah ya tuhan ku.....buka kan la hati "gay" itu.....buat si penulis..cerita anda menyedarkan kan saya mgenai kerapuhan hati dan iman seorang yg bernama remaja dan sy berharap saya bukan sebahagian daripadanya...insyallah....

EDDY DY berkata...

entah la..kalo tak silap aku org yg melakukan aktiviti gay atau liwat ni x diterima syahadah dorang...pernah dengar hadis tu...pernah aku terbaca kalo seorang lelaki meliwat sorang lelaki lain bergegar Kursy kerana kemurkaan Allah, maka para malaikat berterbangan ke bumi dan mencari org yg beriman dan berkata ya Allah janganlah Kau musnahkan manusia kerana di sana masih ada yg beribadah kepada Mu..wallahualam.

Tanpa Nama berkata...

GAY MAKHLUK PALING MENJIJIKAN D DUNIA..SETARAF SEPERTI BABII...
BODOH LA KALAU CAKAP TU MMG NALURI..
POTONG BATANG GAY TU..BAGI MAKAN ANJING LAGI BAGUS LA GAY...GAY JIJIKKKK...SIA2 KO D LAHIRKAN JADI GAY..JIJIKKK HINA...MCMBABI GAY...SIALLL KO GAY

Tanpa Nama berkata...

Kalau muka ko tu da ensem mane la tak de orang minat kalo aq ade kat situ da lame aq isap konek ko tau tk....

Tanpa Nama berkata...

ak berharap golongan gay nie dapat berubah ke jalan yang benar dan bertaubat nasuha. Kita pula golongan yang normal kena membimbing mereka ke jalan yang diredhai Allah, dan kita tak boleh menyalahkan mereka semata- mata atau memaki hamun mereka, kerana iman kita nie boleh dibolak balikkan oleh Allah pada bila-bila masa ajer. Wassalam.

Tanpa Nama berkata...

pada aku... jaga diri sendiri... jgn kutuk org..mana taw satu hari nnti tuhan uji kiter dgn diberikan zuriat yg gay..hehe...tuhan maha berkuasa...jd jgn terlalu angkuh yer...

Catat Ulasan